28 maja 2019, 20:18
Mechanizm różnicowy – przekładnia mechaniczna zębata, wynaleziona w starożytnych Chinach przez Ma Juna w III w.n.e., stosowana od czasów Carla Friedricha Benza w układzie napędowym pojazdów.
Tutaj poznasz całą budowę pojazdów od a do z -silnika -napędu -elektroniki -układu napędowego -układu wydechowego
Mechanizm różnicowy – przekładnia mechaniczna zębata, wynaleziona w starożytnych Chinach przez Ma Juna w III w.n.e., stosowana od czasów Carla Friedricha Benza w układzie napędowym pojazdów.
Silnik jest tak zwanym sercem każdego pojazdu samolotu łodzi itd. Tutaj na zdięciu jest silnik od BMW E36
1 – wtryskiwacz paliwa,
2 – kompensator luzu zaworu,
3 – koło zamachowe,
4– wat korbowy,
5 – pompa cieczy chłodzącej,
6-pompa oleju,
7 -przepustnica,
8 – kolektor dolotowy,
9 – rozdzielacz zapłonu,
10 – filtr oleju,
11 – termostat,
12 – tłumik drgań skrętnych
Rozrusznik – urządzenie do uruchamiania silnika spalinowego. Najczęściej stosowanymi są rozruszniki elektryczne, choć spotyka się też pneumatyczne, jak i małe silniki spalinowe.
Rozrusznik elektryczny to silnik prądu stałego, który służy do obracania wału korbowego silnika i nadawania mu odpowiedniej prędkości obrotowej, przy której silnik może rozpocząć samodzielną pracę.
Rozrusznik elektryczny silnika spalinowego jest odbiornikiem pobierającym najwięcej energii elektrycznej z akumulatora, lecz tylko w krótkich okresach podczas uruchamiania silnika. Pobór prądu w chwili uruchamiania silnika w samochodach osobowych wynosi 200-600 A. W zależności od rodzaju pojazdu moc rozrusznika wynosi 0,4-10 kW.
:
1. Część obudowy,
2. Mechanizm sprzęgający (bendiks),
3. Wirnik,
4. Cewki stojana,
5. Szczotkotrzymacz,
6. Elektromagnes załączający wraz z cięgłem widełek.